duminică, 15 februarie 2015

Oscarul meu

În fiecare an aștept cu sufletul la gură premiile Oscar. De multe ori nu înțeleg de ce naiba a câștigat filmul sau actorul respectiv, dar știu sigur că nu mă pricep la filme așa că tac.
Noa, și anul acesta, ca în fiecare an, îmi fac propria listă cu cine aș vrea eu să câștige. Am văzut filmele, nici unul nu m-a dat rău rău pe spate încât să îi fac galerie. Totuși, în ordinea preferințelor:

-          The Theory of Everything și The Imitation Game – sunt pe primul loc în topul meu. Nu mă pot hotărî, mi se par minunate amândouă, povești adevărate, drame frumoase și emoții incredibile. Primul film e despre viața omului de știință Stephen Hawking, iar al doilea e povestea lui Alan Turing, primul om care a spart codul Enigma în timpul celui De-a Doilea Război Mondial. Parcă totuși merg pe The Imitation Game. Da, Imitation Game.

-          American Sniper – nu vreau să câștige că joacă Bradley Cooper ( e nominalizat și la Cel Mai Bun Actorul, dar nu îl merită anul ăsta), ci pentru că e un film emoționant despre dăruire și pasiune și mai presus de orice, dragoste de țară. M-a emoționant foarte tare finalul, chiar ultima lui secvență.

-          The Grand Budapest Hotel – pff, l-am văzut cu așa de mult timp în urmă încât nici nu mai rețin foarte exact. Oricum, e primul apărut și mult înaintea tuturor din filmele nominalizate. Știu că mi-a plăcut filmul, dar nefiind atât de proaspăt la mine în minte, îl plasez pe locul 4. Promit să îl revăd dacă ia premiul.
sursa: oscar.go.com


   De aici începând, nici unul nu m-a dat rău pe spate...

-       Boyhood – bun film, foarte mediatizat, cu cele mai mari șanse din câte am citit. Eu îi dau un loc 5 pentru idee și unicitate. E totuși un film făcut timp de 12 ani, cu aceeași actori. E plăcut de văzut, ușor plictisitor pe gustul meu.

-     Birdman – mulți îl plasează pe acesta și pe Boyhood printre filmele cu cele mai mari șanse să ia premiul. Eu nu am fost profund impresionată de nici unul din ele...

-        Whiplash - E cu multă muzică, cu devotament, cu pasiune pentru ceea ce faci, ambiție și determinare. Și cineva care crede în tine. Asta mi-a transmis mie filmul. Zic să-l vedeți.

-         Selma – cine a văzut anul trecut The Butler (culmea, tot cu Oprah Winfrey) noa, cam seamănă. Sau cel puțin așa mi s-a părut mine. Film cu și despre negri, aici în rol principal Martin Luther King și a lui încercare și reușită de a da negrilor drept de vot. Nu mi-a plăcut în mod deosebit filmul, m-a emoționat și cutremurat povestea. Atât.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu