luni, 27 octombrie 2014

Care-i treaba cu antrenorii pe teren?

De câțiva ani, s-a introdus în tenis o nouă chestie extrem de tâmpită dacă mă întrebați pe mine,  și anume, antrenorul poate să pătrundă în teren și să dea sfaturi jucătorilor. Mie personal mi se pare cât se poate de cretină această posibilitate, în fond, acum 10 ani nu exista așa ceva și jucătorul ăla era capabil să câștige meciuri și fără ca antrenorul să dea buzna peste el în teren. Unde mai pui că arată extrem de neprofesionist. Ai greșit niște mingi, nu îți iese jocul și habar nu ai cum să o bați pe aia din fața ta, mi se pare just ca în loc să-ți pui mintea la contribuție și să câștigi pe propriile idei, să chemi antrenorul să-ți dicteze. Not! Asta e ca cearta din parc între doi copii de 5 ani și unul e plângăcios și neputincios și o sună pe mama. Sigur, poți să ai un blocaj și să nu poți să gândești limpede, dar până la urmă, tenisul se joacă între tine și celălalt jucător, iar această posibilitate a antrenorului în teren mi se pare cel mai cretin lucru din tenis, ever! Și nu o să apreciez niciodată jucătoarea care-și cheamă mămica să o ajute să-i dea peste bot colegului de 5 ani care zice că-i stă nașpa părul.

În semifinala Williams- Wozniacki, Wozniacki a servit la 5-4 în decisiv pentru a  câștiga meciul. Înainte să pună mâna pe rachetă, l-a chemat pe tăticul antrenor în teren, i-a zis ăla draci de-amiză și...a pierdut. Gameul, setul, meciul. Serena a jucat singură.

Astăzi, la conferința de presă a Simonei Halep, la întoarcerea în țară după turneul de la Singapore, o întrebă unul că de ce nu și-a chemat anternorul pe teren după primul set. Răspunsul m-a făcut să-mi placă și mai mult de ea: pentru că eu joc pe teren, nu antrenorul, deciziile le iau eu, iar eu nu sunt pro antrenor pe teren.


Din nou, e cel mai cretin lucru din istoria tenisului. Orice jucătoare care cheamă ajutoare pe teren ar trebui să se întoarcă la antrenamente și să învețe tenis. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu