marți, 19 august 2014

Ideo Ideis

Vă spuneam înainte să plec în Belgia că  e greu de înțeles cum poate să îți placă o țară fără să o fi văzut cel puțin o dată în viață. Dar cumva, știam că iubesc țara aia și mi se potrivește, iar când am ajuns în sfârșit acolo, am realizat că așa și este.

Ideo Ideis este un festival care îmi place foarte tare dar la care nu am participat niciodată. De ce? Păi cred că datorită poveștii minunate din spate.

Prima dată când am auzit de Ideo Ideis a fost foarte târziu (spre rușinea mea), când festivalul avea deja 8 anișori. Primul contact a fost la Conferința PRbeta din acest an unde co-președinții Ideo Ideis, Andreea Borțun și Alexandru Ion au povestit povestea din spate și cum este de fapt festivalul și cum a început. Și am fost absolut fascinată de cuvintele lor, le sorbeam fiecare gest, fiecare informație și tot ce mă puteam gândi era: Doamne, Doris, cum să nu știi de minunăția asta!?  Oamenii aceștia frumoși de care vă scriu și pe care nu îi cunosc au pus bazele acestui festival când aveau 15, respectiv 18 ani (!!!). Adică, Dumnezeule, ce făceam eu la 15 ani? Probabil ieșeam să  sar  coarda în spatele blocului și aruncam cu pungi de apă după trecători, de sus de la etaj. Asta era copilăria tradițională. Dar nu, copiii aceia au făcut unul din cele mai mișto festivaluri din țară care astăzi se bucură de susținerea unor mari actori, presă și diverse instituții și companii. Eu m-am îndrăgostit de Ideo Ideis în mai anul acesta și a devenit clar o prioritate pentru mine ca vara lui 2015 să o petrec în Alexandria, la Ideo. Mi-aș fi dorit și anul acesta, din păcate nu s-a putut. Scuze pot fi o grămadă, evident nu contează, ideea e că...nu m-am dus.


Consider Ideo Ideis una din cele mai frumoase povești care mi-au ajuns la urechi. Festivalul este acum la ediția cu numărul 9, ziua 2, iar Alexandria e în mare sărbătoare. Am un profund respect și o deosebită admirație pentru Andreea Borțun și Alexandru Ion, le doresc multă putere de muncă, idei frumoase și inspirație cu gândul bun să ne cunoaștem la ediția numărul 10. Cât de mândru și fericit să fii că la 15 – 18 ani ai pus bazele unui eveniment care în timp e pe buzele tuturor? Felicitari! De-ar fi mai mulți ca voi în România...
Andreea Bortun si Alexandru Ion la deschiderea Ideo Ideis, editia a 9-a

Sursa foto:
Poza e luată de la Ruxandra, una din persoanele fericite care acum se află la festival și mi se pare o poză extrem de frumoasă.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu